• برگه نمونه
دوشنبه, نوامبر 10, 2025
  • ورود
چه خبر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
چه خبر
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
تبلیغات

انیمیشن در ایران مانند چاه نفت؛ چرا دوبله کشور متولی مشخص ندارد؟ / بحران مدیریت دوبله انیمیشن در ایران / نگاهی به مشکلات صنعت دوبله و آینده مبهم آثار انیمیشنی

hamresan توسط hamresan
نوامبر 10, 2025
در اجتماعی
0

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چه خبر،  انیمیشن سینمایی «یوز»، محصول انیمیشن سوره و ویستامدیا همزمان با سال تحصیلی جدید از ۲ مهر اکران خود را در سینماها شروع کرده و در این مدت توانسته است به فروش خوبی دست پیدا کند و در مواقعی در صدر جدول فروش نیز قرار گیرد.

داستان انیمیشن «یوز» درباره یک یوز ایرانی است که در نیویورک زندگی مجلل و پرزرق‌وبرقی دارد اما با وجود رفاه و آسایشی که در محیطی کاملاً متفاوت تجربه کرده، احساس می‌کند از ریشه‌ها و هویت واقعی خود فاصله گرفته است. همین احساس، او را وارد مسیری تازه می‌کند؛ سفری پرچالش و پرهیجان برای بازگشت به سرزمین مادری و کشف دوباره اصالت وجودی خود. در طول این سفر، او با اتفاقات و موقعیت‌های طنزآمیز و دراماتیکی روبه‌رو می‌شود و این مسیر سرشار از درس‌هایی است که مخاطب نوجوان و خانواده‌ها نیز از آن بهره خواهند برد.

به بهانه اکران انیمیشن سینمایی «یوز»، میزگردی با حضور رضا ارژنگی کارگردان، احسان کاوه تهیه‌کننده و حامد عزیزی مدیر دوبلاژ این فیلم در خبرگزاری مهر برگزار شد. در بخش اول این نشست، فرآیند پیچیده تولید این اثر انیمیشنی از اولین ایده تا مراحل پایانی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین احسان کاوه درباره پیچیدگی نگارش فیلمنامه برای انیمیشن و وضعیت اقتصاد انیمیشن در ایران صحبت کرد.

در بخش دوم و پایانی این نشست درباره چالش‌های متعدد صنعت انیمیشن در ایران از جمله نبود اقتصاد و تنظیم‌گری مناسب، رقابت با آثار خارجی در دسترس و بی‌کیفیتی در دوبله بحث شد. در این رابطه احسان کاوه بیان کرد که بنیاد ملی پویانمایی باید با ایجاد صندوق‌های حمایتی، برگزاری رویدادهای سرمایه‌گذاری و … از تولید داخلی حمایت کند. همچنین دسترسی آسان به انیمیشن‌های خارجی باکیفیت، سطح توقع مخاطب را بالا برده و رقابت را برای سازندگان ایرانی دشوار کرده است.

در ادامه قسمت دوم گفتگو با عوامل «یوز» را می‌خوانید:

*بنیاد ملی پویانمایی که چندسال است راه‌اندازی شده باید وظایف خاصی مانند شناسه‌دار کردن محتواهای انیمیشن، برگزاری رویدادهای پیچینگ و … را برعهده بگیرد. به نظر شما بنیاد ملی پویانمایی باید چه مسائلی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد؟

احسان کاوه: اتفاقاً من در جلسه‌ای با مدیرعامل جدید این بنیاد حضور داشتم. حقیقت این است که انیمیشن ایران از همان نقش روی کوزه در شهر سوخته آغاز شد اما در این سال‌ها به عنوان یک شغل حرفه‌ای شناخته نمی‌شد تا زمانی که زنده‌یاد محمد ابوالحسنی انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» را به کارگردانی بهرام عظیمی تهیه کرد که اولین انیمیشن شبه سینمایی ایران است. پس از وقفه‌ای چندساله، آثاری مانند «شاهزاده روم»، «فیلشاه» و «لوپتو» تولید شدند. در واقع، می‌توان گفت انیمیشن در ایران حدود ۱۰ تا ۱۲ سال است که شکل جدی‌تری به خود گرفته است. در این سال‌ها ما باید به مسائلی مانند سفارش‌سازی و محتوای نهفته در آثار می‌پرداختیم. زمانی که من در مرکز انیمیشن سوره مسئولیت داشتم، رویدادی به نام «پیچینگ رویازی» طراحی کردیم زیرا در چنین رویدادهایی می‌توان ظرفیتی ایجاد کرد تا چند سرمایه‌گذار در کنار هم قرار گیرند و یکدیگر را تکمیل کنند. برای مثال، وقتی وزارت‌های خدماتی و فرهنگی کنار هم می‌آیند، نتیجه می‌تواند اثری مانند «مسافری از گانورا» باشد که حاصل مشارکت صندوق فناوری دانشگاه تهران، صندوق سپهر و مرکز انیمیشن سوره است. در جلسات مشترک، حتی پیام‌های اخلاقی نیز کنترل می‌شد تا انیمیشن حاوی پیام‌های سنگین و مستقیم نباشد. امیدوارم بنیاد ملی پویانمایی چنین اقداماتی را پیگیری کند.

انیمیشن مانند چاه نفت است؛ چرا دوبله ایران دیگر متولی ندارد؟

در کشورهای دیگر، تماشای انیمیشن قواعد خاص خود را دارد به طور مثال یا بلیت سینما خریده می‌شود، یا در مناسبت‌های خاص از تلویزیون پخش می‌شود، یا از طریق پلتفرم‌های آنلاین با دریافت اکانت قابل دسترسی است. در ایران، وقتی می‌توان با هزینه‌ای اندک در خانه، بهترین انیمیشن‌های خارجی را تماشا کرد، مسلماً سطح توقع مخاطب بالا می‌رود

*این روزها امکان دسترسی به آثار باکیفیت خارجی به راحتی برای مخاطبان داخل ایران فراهم است. به نظر شما دسترسی آسان به انیمیشن‌های باکیفیت خارجی، چه تأثیرات مثبت و منفی بر صنعت انیمیشن ایران و بالا رفتن توقع و سلیقه مخاطبان داشته است؟

احسان کاوه: مخاطب حق دارد محصولات ملی را در سینما ببیند و انیمیشن‌های باکیفیت‌تری دریافت کند. اقتصاد انیمیشن ایران باید از طریق ایجاد صندوق‌های حمایتی، تسهیلات گمرکی و سایر راهکارها سامان یابد. در کشورهای دیگر، تماشای انیمیشن قواعد خاص خود را دارد به طور مثال یا بلیت سینما خریده می‌شود، یا در مناسبت‌های خاص از تلویزیون پخش می‌شود، یا از طریق پلتفرم‌های آنلاین با دریافت اکانت قابل دسترسی است. در ایران، وقتی می‌توان با هزینه‌ای اندک در خانه، بهترین انیمیشن‌های خارجی را تماشا کرد، مسلماً سطح توقع مخاطب بالا می‌رود. در جهان، انیمیشن‌هایی با کیفیت متوسط هم وجود دارند که توانسته‌اند وارد چرخه سینما شوند و بلیت بفروشند و به درآمد بالایی دست یابند. اما مخاطب ایرانی امروز انیمیشن‌های باکیفیتی دیده است و اگر سطح کیفی اثر ایرانی از حدی پایین‌تر باشد، از همان ابتدا از گردونه رقابت حذف می‌شود. همین مسئله فعالیت را برای انیماتورهای ایرانی دشوار می‌کند. یک دانشجوی انیمیشن در ایران، اگر اثرش چه کوتاه و چه بلند کیفیت لازم را نداشته باشد، شانس چندانی برای دیده شدن ندارد؛ در حالی که در دیگر کشورها اینگونه نیست.

 

حامد عزیزی: حجم مالی نقل و انتقالات در پلتفرم‌هایی که بدون پرداخت حتی یک ریال آثار باکیفیت جهانی را پخش می‌کنند، بسیار زیاد است. این اتفاق از دهه ۹۰ در ایران آغاز شد. پیش از آن، اوضاع مشخص بود و وزارت ارشاد و چند موسسه نمایش خانگی وجود داشتند که فیلم‌های ایرانی را پخش می‌کردند و در ازای آن، مجوز پخش چند اثر خارجی را دریافت می‌کردند. با ورود شبکه‌های نمایش خانگی، این فضا کاملاً به هم ریخت و به نظر می‌رسد دیگر متولی مشخصی وجود ندارد. برای مثال، «پارک ژوراسیک» با بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شده و پیش از اینکه روی پلتفرم وارنر قرار بگیرد در ایران با دوبله و زیرنویس در دسترس است. در چنین شرایطی، پلتفرم‌ها انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ساخت انیمیشن داخلی ندارند، چرا که بدون پرداخت یک ریال، میلیون‌ها تومان درآمد کسب می‌کنند.

*با این شرایط سوال اینجاست که چرا باید انیمیشن تولید کنیم؟

احسان کاوه: انیمیشن مانند یک چاه نفت است ولی فیلم رئال اینگونه نیست. برای مثال، شخصیت «یوز» کاملاً در اختیار صاحبان آن قرار دارد و نمی‌تواند بدون خواست ما حاشیه‌ای درست کند، مصاحبه تند یا حرکتی چالشی انجام دهد. اگر مالک شخصیت بخواهد، می‌تواند روی محصولاتی مانند لوازم التحریر، لوازم خانه یا سریال‌های مرتبط سرمایه‌گذاری کند. انیمیشن «شیرشاه» در جهان بسیار معروف است و سریال «نگهبانان بیشه» را از آن ساختند که کیفیتش حدود یک‌دهم نسخه سینمایی بود. سوال اینجاست که آیا کودک ایرانی ظرفیت تماشای سریال «یوز» را با کیفیت یک دوم پایین‌تر دارد؟

انیمیشن مانند یک چاه نفت است و فیلم رئال اینگونه نیست. برای مثال، شخصیت «یوز» کاملاً در اختیار صاحبان آن قرار دارد و نمی‌تواند بدون خواست ما حاشیه‌ای درست کند، مصاحبه تند یا حرکتی چالشی انجام دهد

*مسلما خیر در همین راستا وقتی پایان انیمیشن «یوز» دوبعدی شد برخی از کودکانی که در سالن حضور داشتند، نسبت به آن واکنش متفاوتی نشان دادند. به طور کلی کمی درباره ساخت بخش‌های دوبعدی «یوز» توضیح دهید.

رضا ارژنگی: بله برای ساخت قسمت‌های دوبعدی چالش‌های بسیاری داشتیم زیرا ابتدا مسئول تیم دوبعدی ما فراموش کرده بود که بچه چهارم را هم بسازد و ما نیز فقط یک ماه تا زمان اکران فرصت داشتیم. قبلاً یک پلان ساخته بودیم که در آن دایی به بچه یوز شیر می‌داد و تصمیم گرفتیم این سکانس را به پایان فیلم منتقل کنیم. در نسخه دوبعدی هم ابتدا بچه‌ها حضور نداشتند. آقای کاوه گفتند در فرهنگ ایرانی مرسوم نیست که پدر و مادر بدون بچه‌ها سفر بروند. بنابراین، تصمیم گرفتیم بچه‌ها را به داستان اضافه کنیم و درواقع یک هزینه چند صد میلیونی را کنار گذاشتیم. در قسمت پایانی فیلم، بناها و مکان‌های تاریخی زیادی وجود دارد و اگر قرار بود همه را سه‌بعدی بسازیم، شاید «یوز» ۲۰ سال دیگر اکران می‌شد. (می‌خندد)

احسان کاوه: در انیمیشن، وقتی صحنه‌ای می‌سازید، مانند یک لوکیشن واقعی است و باید از آن نهایت استفاده را ببرید به همین دلیل سراغ ساخت دوبعدی لوکیشن‌ها رفتیم.

انیمیشن مانند چاه نفت است؛ چرا دوبله ایران دیگر متولی ندارد؟

*هزینه تولید انیمیشن «یوز» را اعلام نمی‌کنید؟

احسان کاوه: هزینه تولید را نمی‌توانم به رقم دقیق بیان کنم، چون مربوط به فرآیندی از سال ۹۸ تا ۱۴۰۴ است و هر عددی که اکنون بگویم، متفاوت خواهد بود. تورم، مقایسه هزار تومان سال ۹۸ را با امروز غیرممکن می‌کند. نکته جالب توجه اینکه اگر الان بخواهیم انیمیشنی مشابه بسازیم، تقریباً نصف هزینه یک فیلم رئال تمام می‌شود، در حالی که زمانی که «لوپتو» را می‌ساختیم، انیمیشن گران‌تر بود. امروزه دستمزد بازیگران سر به فلک کشیده و هزینه تولید فیلم‌های رئال نیز بسیار افزایش یافته است.

امروزه قاعده این شده که هر کس پروژه را ارزان‌تر بگیرد، برنده است. من مواردی را می‌شناسم که نه تنها فیلم را با دوبله به پلتفرم‌ها هدیه می‌دهند، بلکه برای رسیدن به شهرت حاضرند هر کاری بکنند

*آقای عزیزی امروزه شاهد این مساله هستیم که یک انیمیشن با چندین دوبله مختلف در بازار وجود دارد و برخی از این دوبله‌ها با کیفیت بسیار پایین و صداگذاری نامناسب ارائه می‌شوند. آیا سازوکار نظارتی برای دوبله وجود دارد؟

حامد عزیزی: متأسفانه مشکل اینجاست که برخی از پلتفرم‌ها از محصولات خارجی به صورت رایگان استفاده می‌کنند و میلیاردها تومان سود می‌برند، اما کمترین هزینه را برای دوبله نمی‌پردازند. در نتیجه، یک محصول در پنج ساعت دوبله می‌شود! امروزه قاعده این شده که هر کس پروژه را ارزان‌تر بگیرد، برنده است. من مواردی را می‌شناسم که نه تنها فیلم را با دوبله به پلتفرم‌ها هدیه می‌دهند، بلکه برای رسیدن به شهرت حاضرند هر کاری بکنند. پیش‌تر وزارت ارشاد محصولات را از تهیه‌کننده خریداری می‌کرد و در ازای آن، مجوز پخش فیلم خارجی می‌داد. این محصولات خریداری‌شده به شورای نظارت ارسال می‌شدند و تیمی با بهترین کیفیت، دوبله و محتوا را بررسی می‌کردند تا پروانه صادر شود. این شورای نظارت چیز جدیدی هم نبوده و از ابتدای انقلاب فعال بوده است و در ابتدا کمیته انقلاب اسلامی مسئول بررسی ویدیوها بود که بعدها این وظیفه به وزارت ارشاد منتقل شد. از طرفی، صداوسیما مانند یک ایالت خودمختار عمل می‌کند و دوبله‌هایی ارائه می‌دهد که حتی نمی‌توان به آنها اعتراض کرد، چون شعار ایجاد اشتغال برای جوانان را سر می‌دهند. در چنین بازاری، کسی که ارزان‌تر کار کند، پروژه را می‌گیرد. به نظر من، وی‌اودی‌ها یکی از عوامل فساد در محصولات فرهنگی بصری ایران هستند و تا زمانی که شبکه نمایش خانگی به همین شکل وجود دارد، این روند ادامه خواهد داشت.

*به عقیده شما وظیفه دولت در مواجهه با فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و چرخه اقتصادی انیمیشن چیست؟

احسان کاوه: تمام این مشکلات در کشور ما به دلیل تنظیم‌گری نادرست است زیرا ما تنظیم‌گری را با سانسور یکسان فرض کرده‌ایم. مثالی خدمتتان عرض می‌کنم؛ روزی در هندوستان صحنه‌ای دیدم که هنوز متعجب‌ هستم. در دهلی، محدوده‌های وسیعی وجود دارد که کاخ‌های پادشاهی در آن واقع شده و چمن‌هایش نیاز به کوتاه کردن دارد. دولت هند به جای استفاده از ماشین چمن‌زن، به افراد محروم پول می‌دهد تا با قیچی چمن‌ها را کوتاه کنند. این یعنی در کشوری پرجمعیت، برای فقرا اشتغال ایجاد می‌شود. اگر اقتصاد اهمیت داشته باشد، تنظیم‌گر باید وارد شود. به طور مثال دبی جایزه بزرگی برای تولید انیمیشن با هوش مصنوعی گذاشته است. برای کسی که فقط به سود فکر می‌کند، فرقی ندارد انیمیشن با چه ابزاری تولید شود اما تنظیم‌گر باید ورود کند و مشخص کند چه چیزهایی به چرخه اقتصاد انیمیشن آسیب می‌زند. اگر هوش مصنوعی همه کارها را انجام دهد، چرخه مالی مختل می‌شود و طبقه متوسط شکل نمی‌گیرد. اگر طبقه متوسط نباشد، اختلاف طبقاتی افزایش می‌یابد زیرا عده‌ای بیکار و فقیرتر و عده‌ای ثروتمندتر می‌شوند. یک فیلم سینمایی انیمیشن حداقل ۵۰ خانواده را برای سه سال تأمین می‌کند. اگر کشور به سمت تولید انیمیشن با هوش مصنوعی برود، این حوزه با مشکل مواجه خواهد شد و در چنین شرایطی، تنظیم‌گری ضروری است.

انیمیشن مانند چاه نفت است؛ چرا دوبله ایران دیگر متولی ندارد؟

نوازندگی و اجرای این انیمیشن توسط ارکستر فیلارمونیک پراگ انجام شد، همان جایی که فیلم‌هایی مانند «ایندیانا جونز» و «میان‌ستاره‌ای» نولان ضبط شده‌اند

*کمی درباره آهنگسازی «یوز» در پراگ توضیح دهید.

احسان کاوه: افشین عزیزی آهنگساز ما، برای «یوز» به اندازه یک فیلم هالیوودی زحمت کشید. نوازندگی و اجرای این انیمیشن توسط ارکستر فیلارمونیک پراگ انجام شد، همان جایی که فیلم‌هایی مانند «ایندیانا جونز» و «میان‌ستاره‌ای» نولان ضبط شده‌اند. این فیلم‌ها بیش از ۱۵۰ سشن ضبط شده اند که هر کدام حدود ۴ ساعت طول کشیده است. آقای عزیزی در این پروژه حتی دستمزد هم دریافت نکرد و ما فقط قرارداد ۱۰ هزار یورویی استودیو را برای 2 سشن پرداخت کردیم. او آنقدر زحمت کشید که بتواند ۳۵ دقیقه موسیقی را در 2 سشن ضبط کند. حتی پرینتر را به استودیو برد تا اگر خطایی پیش آمد، زمانش برای پرینت گرفتن تلف نشود.

*آقای ارژنگی لوکیشن انیمیشن «یوز» کرمان است و در این فیلم به نقاط مختلف کرمان پرداخته شده است. در این راستا مسئولان شهر کرمان تلاشی برای معرفی و تبلیغ این انیمیشن داشته اند؟

رضا ارژنگی: جالب است بدانید که مسئولان کرمان واقعاً هیچ تلاشی برای معرفی «یوز» نکردند. حتی من کسی را به اداره کل ارشاد و حوزه هنری کرمان فرستادم و گفتند بودجه‌ای برای کارهای فرهنگی مانند نصب بنر یا تبلیغات تأمین نشده است. فکر می‌کنم اگر «یوز» متعلق به استان دیگری بود، حداقل آن استان یک افتتاحیه برایش برگزار می‌کرد. من سعی کردم به صورت خصوصی با ارگان‌های آن منطقه ارتباط برقرار کنم تا حداقل از این انیمیشن برای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان استفاده کنند، چون سراسر آن به معرفی لوکیشن‌های کرمان مانند دریاچه کشیت، که یک دریاچه در وسط کویر است، پرداخته اما افسوس که کاری نمی‌کنند.

تبلیغات
پست قبلی

آغاز واریزی‌های مرحله پنجم کالابرگ در روزهای آینده | همه چیز برای پرداخت آماده شد / زمان دقیق واریز کالابرگ مرحله پنجم مشخص شد / جزئیات آخرین وضعیت طرح کالابرگ و پرداخت یارانه کالا

پست‌ بعدی

مصدومیت دو ستاره خارجی استقلال و پرسپولیس | وضعیت مبهم باکیچ و منیر برای دربی / نگرانی هواداران از غیبت احتمالی بازیکنان کلیدی / جزئیات آخرین وضعیت مصدومان قبل از حساس‌ترین دیدار فصل

پست‌ بعدی

مصدومیت دو ستاره خارجی استقلال و پرسپولیس | وضعیت مبهم باکیچ و منیر برای دربی / نگرانی هواداران از غیبت احتمالی بازیکنان کلیدی / جزئیات آخرین وضعیت مصدومان قبل از حساس‌ترین دیدار فصل

این و ببین

آخرین خبر از چه خبر ؟

  • قلعه‌نویی ساپینتو را شاکی کرد | جزئیات شکایت قلعه‌نویی از سرمربی استقلال / دلیل جنجالی شکایت و واکنش باشگاه استقلال / ماجرای دعوای جنجالی فوتبال ایران
  • جدا کردن یارانه از سرپرست / مهاجرت از پرونده والدین! / مدارک لازم را دقیقاً اینجا چک کنید!
  • کارت‌های اضطراری سوخت فعلاً جمع‌آوری نمی‌شوند / توضیح مهم جایگاه‌داران درباره وضعیت کارت‌ها / آیا استفاده از کارت آزاد همچنان مجاز است؟
  • دیابتی ها شیرینی / پایان محرومیت تاریخی! / این ۵ دسر انقلابی را امشب در خانه بپزید!
  • اصلاح قانون مهریه / پایان حبس برای مهریه؟ / عدد طلایی که زندگی را نجات می‌دهد!
  • پایان خوش برای باخت‌های پرسپولیس / اوسمار بالاخره طلسم را شکست / پرسپولیس از بحران شکست‌ها خارج شد!
  • دربی‌های خارج از تهران؛ کابوس تکراری برای استقلال / آبی‌ها و حسرت پیروزی دور از آزادی / چرا استقلال همیشه در دربی‌های بیرون از پایتخت ناکام است؟
  • کارت‌های اضطراری سوخت جمع‌آوری شدند؟ / واکنش رسمی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به خبر جنجالی / آیا سوخت‌گیری بدون کارت در پمپ‌بنزین‌ها متوقف می‌شود؟
  • بازیگر سریال «محکوم» از تصمیم بزرگ خود گفت / انتخاب‌های متفاوت در راه است / «در آینده انتخابگر می‌شوم»
  • زنگ خطر تأخیر در ازدواج به صدا درآمد / چرا سن ازدواج هر سال دیرتر می‌شود؟ / دلایل نگران‌کننده کاهش تمایل جوانان به ازدواج
  • آغاز اکران دو فیلم بحث‌برانگیز «دو روز دیرتر» و «سینما شهر قصه» / استقبال سینمادوستان از دو اثر متفاوت پاییزی
  • شوینده‌های خانگی زیر ذره‌بین سلامت / تهدید خاموشی که هر روز با آن نفس می‌کشیم / آیا می‌دانید مواد پاک‌کننده چقدر برای بدن خطرناک‌اند؟
  • ورود جنجالی یحیی گل‌محمدی به کلانتری / ماجرای غیرمنتظره‌ای که خبرساز شد! / همه چیز از همین‌جا آغاز شد +عکس
  • فوری | مدارس این استان تا پایان آبان غیرحضوری شد / تغییرات جدید آموزش حضوری و غیرحضوری / جزئیات تصمیم فوری آموزش و پرورش اعلام شد
  • جیره‌بندی آب تکذیب شد | واکنش رسمی مسئولان به شایعه کم‌آبی / مردم نگران نباشند؛ آب‌رسانی بدون محدودیت ادامه دارد
  • مصدومیت دو ستاره خارجی استقلال و پرسپولیس | وضعیت مبهم باکیچ و منیر برای دربی / نگرانی هواداران از غیبت احتمالی بازیکنان کلیدی / جزئیات آخرین وضعیت مصدومان قبل از حساس‌ترین دیدار فصل
  • انیمیشن در ایران مانند چاه نفت؛ چرا دوبله کشور متولی مشخص ندارد؟ / بحران مدیریت دوبله انیمیشن در ایران / نگاهی به مشکلات صنعت دوبله و آینده مبهم آثار انیمیشنی
  • آغاز واریزی‌های مرحله پنجم کالابرگ در روزهای آینده | همه چیز برای پرداخت آماده شد / زمان دقیق واریز کالابرگ مرحله پنجم مشخص شد / جزئیات آخرین وضعیت طرح کالابرگ و پرداخت یارانه کالا
  • عیدی ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی | واقعیت یا شایعه داغ؟ / خبر داغ بازنشستگان | آیا عیدی ۲۰ میلیونی صحت دارد؟ جزئیات کامل فاش شد / عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی در آبان | شایعه یا حقیقت؟ بررسی جزئیات و مبلغ احتمالی
  • زمان واریز حقوق بازنشستگان آبان ۱۴۰۴ اعلام شد | جدول کامل واریزی تامین اجتماعی، کشوری و لشکری + مبلغ دقیق / خبر فوری بازنشستگان | زمان و مبلغ واریز حقوق آبان ۱۴۰۴ مشخص شد | جدول کامل واریزی‌ها فاش شد / حقوق بازنشستگان آبان ۱۴۰۴ | جدول کامل واریز تامین اجتماعی، کشوری و لشکری + جزئیات مبلغ پرداختی‌ها
  • حقوق بازنشستگان در آبان | خبر مسرت‌بخش برای همه بازنشستگان | جدول زمان‌بندی واریزی‌ها فاش شد /
  • زانیار خسروی و عادتی که همه را شگفت‌زده کرد | دوستش از این عادت خسته شد! / خبر داغ هنری | زانیار خسروی و عادتی که رابطه‌اش را تحت تاثیر قرار داد / رازهای زندگی زانیار خسروی | عادتی همیشگی که باعث خستگی اطرافیان شده است
  • عامل پنهان سکته چشمی فاش شد | راز سلامت چشم‌ها برملا شد / خبر فوری پزشکی | علت اصلی سکته چشمی مشخص شد+ راهکارهای پیشگیری / سکته چشمی در کمین شما | عامل پنهان آن مشخص شد/ نکات طلایی برای حفظ بینایی
  • عکس متفاوت شری پایتخت | جذابیت و استایل خاص با تم سیاه و سفید / شری پایتخت در قاب سیاه و سفید | تصویری که همه را شگفت‌زده کرد / خبر داغ هنری | عکس جدید و متفاوت شری سریال پایتخت با حال‌وهوای سیاه و سفید
  • درگیری های سرخابی ها/ درام نفس‌گیر ادامه دارد / این بار نوبت پرسپولیس است که جواب پس بدهد!
  • دگرگونی لیست تیم ملی / شوک به فوتبال ایران / این حذف و اضافه‌ها پای ثابت‌ها را می‌لرزاند!
  • درمان خانگی کشیدگی عضله / معجزه طبیعی برای بازو / وقتی حرکتی اشتباه همه چیز را بهم می‌ریزد!
  • کرونای تیغی / وحشی‌ترین سویه جدید / چگونه در کمتر از ۲۴ ساعت خود را نجات دهید؟
  • جدایی ستاره‌ها / سیل خروج از استقلال و پرسپولیس / فیفا حکم تاریخی خود را صادر کرد!
  • محدودیت گاز / هشدار زمستانی زودهنگام / مصرف خانگی از کنترل خارج شد!
  • قاتل فراری / هشدار پلیس: شما کلید حل معما هستید / همین حالا معرفی کنید!
  • ۶ شرط تازه دولت برای حذف یارانه نقدی اعلام شد | آیا یارانه شما در خطر است؟ / خبر فوری اقتصادی | ۶ شرط جدید دولت برای حذف یارانه نقدی و تاثیر آن بر دهک‌ها / یارانه نقدی در آستانه تغییر | ۶ شرط تازه دولت که هر شهروند باید بداند
  • ژل معجزه‌آسا برای بازسازی مینای دندان | تاثیر شگفت‌انگیز در چند هفته / خبر داغ سلامت دندان | ژل نوین که مینای دندان را بازسازی می‌کند / بازسازی مینای دندان در خانه | ژل شگفت‌انگیزی که معجزه می‌کند
  • لوکیشن سریال کوچه‌ اقاقیا بعد از ۲۲ سال مشخص شد | تغییرات باورنکردنی محل فیلمبرداری / رازهای پشت پرده کوچه‌ اقاقیا | لوکیشن اصلی سریال پس از دو دهه فاش شد / خبر داغ تلویزیونی | لوکیشن سریال کوچه‌ اقاقیا بعد از ۲۲ سال دوباره توجه‌ها را جلب کرد
  • چرا دولت مسئول ناترازی‌ها و مشکلات تامین اجتماعی نیست؟ | افشای بحران در سیستم بازنشستگی / خبر داغ اقتصادی | درهم‌ریختگی تامین اجتماعی و سکوت دولت؛ چرا مسئولیت نمی‌پذیرد؟ / بحران تامین اجتماعی | دولت و سوال بزرگ درباره قبول مسئولیت ناترازی‌ها و مشکلات مالی
  • زمان نهایی واریز حقوق بازنشستگان اعلام شد | جدول کامل واریزی‌ها فاش شد / خبر فوری برای بازنشستگان | جزئیات دقیق واریز حقوق به همراه جدول کامل / حقوق بازنشستگان در آبان مشخص شد | زمان و مبلغ واریزی‌ها + جدول کامل اطلاع‌رسانی شد
  • شرایط کامل معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی اوراق گواهی سپرده کالایی اعلام شد | جزئیات مهم برای سرمایه‌گذاران / اوراق گواهی سپرده کالایی و مالیات | نحوه اعمال مشوق‌ها و معافیت‌ها برای فعالان بازار / خبر مهم اقتصادی | همه آنچه باید درباره معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی اوراق گواهی سپرده کالایی بدانید
  • درخواست رسمی بازنشستگان برای محاسبه عیدی بر اساس قانون کار / مطالبه جدید بازنشستگان؛ عیدی عادلانه مثل کارگران شاغل! / بازنشستگان خواستار اجرای قانون کار در پرداخت عیدی شدند
  • سورپرایز ویژه آبان‌ماه برای بازنشستگان | جزئیات پرداخت جدید فاش شد / خبر خوش برای بازنشستگان در آبان | دولت از طرح جدید حمایت مالی رونمایی کرد / سورپرایز بزرگ بازنشستگان در راه است | واریز ویژه آبان‌ماه تأیید شد
  • اعتراض بازنشستگان فولاد به تبعیض در پرداخت حقوق | چرا حقوق‌ها نابرابر است؟ / تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد شدت گرفت | صدای اعتراض‌ها بالا گرفت / گلایه بازنشستگان فولاد از بی‌عدالتی در پرداخت‌ها | وعده مسئولان برای رسیدگی فوری

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • برگه نمونه

تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به پایگاه خبری تحلیلی چه خبر است.