استراتژی هایی برای آماده سازی جوانان برای موفقیت
باور نکردنی است، ما تقریباً به مدرسه برگشتیم. همچنین این زمانی است که کودکان و جوانان (و والدین) ممکن است نسبت به انتقال احساس نامطمئن یا مضطرب کنند. در زیر چند راه برای حمایت از توانایی دانشآموزان برای انتقال، پیشرفت و مشارکت در مدرسه آورده شده است:
1. تنظیم موفقیت: با شروع مدرسه، رشد کودک یا نوجوان در تأمل در رویکرد یادگیری خود می تواند آنها را برای موفقیت آماده کند. این مفهوم به دانش آموزان اجازه می دهد تا در مورد درک خود از مطالب و نحوه یادگیری خود تأمل کنند. سوالات مفید برای توسعه فراشناخت شامل «در حال حاضر من به عنوان یک یادگیرنده چقدر کارآمد هستم؟» «چرا خوب کار کردم؟ آیا من به این دلیل موفق شدم که سخت کار کردم و از استراتژی های مناسب برای این کار استفاده کردم؟» “از اشتباهاتم چه آموختم؟”
این روش تأمل به خوبی مورد تحقیق قرار گرفته است و مشخص شده است که پیش بینی کننده قوی تفکر انتقادی، عملکرد انطباقی و پیشرفت تحصیلی قوی تر است. مطالعه اخیر توسط Tibken و همکاران فراشناخت پیدا شده، پیشرفت پیشرفت مدرسه را در هر دو پیشبینی کرد. a href=”https://www.psychologytoday.com/us/basics/intelligence” title=”روانشناسی امروز به استعدادهای” class=”basics-link” hreflang=”en-US”>استعداد و دانش آموزان غیر تیزهوش این تحقیق به روشن شدن این موضوع کمک میکند که چرا برخی از دانشآموزان تیزهوش در مدرسه کمتوان هستند.
2. احساس< /a> اعلام حضور: برخی از اضطراب طبیعی است زیرا تغییرات و گذارها در حال وقوع هستند. با این حال، اگر این اضطراب مانع از عملکرد روزانه شود (کودک یا نوجوان از رفتن به مدرسه امتناع میکنند)، کمک گرفتن از پزشک با پزشک مهم است. برخی از راههای مفید برای کمک به مقابله با اضطراب روزانه این است که خانوادهها باز باشند و این احساسات و آنچه ممکن است آنها را نگران کند بررسی کنند. راههای انجام این کار را میتوانید در پست قبلی من پیدا کنید.
3. الگوی آرامش والدین: هر چقدر هم که چالش برانگیز باشد، کودکان (و نوجوانان) به والدین خود نگاه می کنند تا نحوه واکنش در موقعیت های بالقوه ترسناک و جدید را بسنجند. این بدان معنا نیست که والدین باید احساسات خود را از فرزندان خود پنهان کنند. در عوض، به اشتراک گذاشتن این موضوع که آنها ممکن است هنگام الگوبرداری از استراتژیهای آرامبخش (مثلاً تنفس عمیق یا پیادهروی) عصبی باشند، میتواند راهی قدرتمند برای کودکان و نوجوانان باشد تا احساس اعتبار و حمایت کنند. تحقیقات علوم اعصاب به این نکته توجه نشان داده است والدین به عملکرد قوی تر قشر پیشانی مغز کمک می کند و مسئول تصمیم گیری و مقررات از افکار، احساسات و رفتار.
4. روالها: ما در روالهایی که پیشبینیپذیری و امنیت را برای ما فراهم میکنند، پیشرفت میکنیم. در مورد آنچه در هنگام بازگشت به مدرسه باید انتظار داشته باشید صحبت کنید و یک برنامه روتین مدرسه بنویسید تا هم آگاه باشید و هم احساس آمادگی کنید. بسته به نیازهای فرزندتان، ممکن است بخواهید بر روی بخش هایی از روتین تمرکز کنید که برای فرزندتان چالش برانگیزتر است. به عنوان مثال، اگر آماده شدن در صبح دشوار است، شکستن مراحلی که باید دنبال کنید (پوشیدن لباس، مسواک زدن) می تواند راهنمای مفیدی برای کودک شما باشد تا آن را دنبال کند. شروع به تمرین برخی از این روالها چند هفته قبل از شروع مدرسه (زمان خواب منظم) میتواند راهی مفید برای حمایت از انتقال به مدرسه باشد.
5. بررسیهای درک مطلب به والدین و معلمان این امکان را میدهد تا درک کودک را درک کنند. اگر همه چیز نامشخص است، مکث و ارائه دستورالعملها به شکلی متفاوت میتواند مفید باشد. اعلام حضور، یادآوری فعال و حافظه بلند مدت اطلاعات. آخرین، اما مطمئنا نه کم اهمیت، این روش بررسی می تواند به کاهش ناامیدی در طول کار، هم برای والدین/معلمان و هم برای دانش آموزان کمک کند!
6. حل مشکل با هم: در گوش دادن به صحبتهای فرزندتان، ممکن است مواردی پیش بیاید که میتواند از برخی مشکلات سود ببرد. حل کردن به همراه فرزندتان می توانید برنامه ریزی کنید و راه حل خوبی برای این مسائل بیابید. به عنوان مثال، اگر فرزند شما از بازگشت به مدرسه احساس اضطراب می کند، می توانید در مورد انتظارات کودک در مدرسه صحبت کنید (مثلاً معلمان، دانش آموزان دیگر، کلاس درس چگونه به نظر می رسد؟) و تمرینات آرامش بخشی را برای کمک به او تمرین کنید. کودک شما در استفاده از اینها هنگام حضور در مدرسه احساس اطمینان بیشتری می کند. در صورت امکان، یافتن یک بزرگسال یا دوست قابل اعتماد در مدرسه که بتواند در صورت نیاز از فرزند شما حمایت کند، مفید است. برخی از مدارس همچنین اتاقهایی با «فضای آرام» ارائه میدهند که بچهها میتوانند در زمانی که احساس خستگی میکنند به آنجا بروند.
- چه چیزی در دوران نوجوانی تغییر میکند؟
- درمانگری برای حمایت از کودکان و نوجوانان پیدا کنید الف>
7. موضوعات را مثبت نگه دارید: مهم است که از تلاش ها و کارهایی که فرزندتان در بازگشت به مدرسه به خوبی انجام داده است، قدردانی کنید. به عنوان والدین، ما میخواهیم روی نقاط قوت فرزندانمان تمرکز کنیم و به آنها مقاومت همراه با تمجید (و شاید یک هدیه کوچک) تا آنها نیز احساس خوبی نسبت به تلاشهای خود داشته باشند. خاص بودن در این تمجید به کودک شما کمک می کند ذهنآگاهی در مورد چیزهایی که برای آنها خوب پیش میرود و ایجاد اطمینان. به عنوان مثال، ممکن است روشی را تحسین کنید که آنها توانستند در هنگام احساس عصبی نفس عمیق بکشند یا روشی را که به طور مستقل خود را آماده کردند.
نسخه ای از این پست نیز اینجا نشان داده می شود.
مراجع
Whittle, S., et al. (2014). والدین مثبت رشد ساختار مغز نوجوانان را پیش بینی می کند: یک مطالعه طولی علوم اعصاب شناختی رشدی، 8، 7-17.
Tibken, C., Richter, T., von der Linden, N., Schmiedeler, S., Schneider, W. (2021). نقش شایستگی های فراشناختی در رشد پیشرفت تحصیلی نوجوانان تیزهوش. رشد کودک، 93، 117-133.
منبع: گروه تحریریه و ترجمه چه خبر